Emballage apparaat


3 lege kratten bier en 3 lege flesjes. Zo simpel was het. Naar de supermarkt en alles inleveren. Het leuke aan lege kratten is dat je gelijk een leuk bedrag hebt wat van je bonnetje afgaat.

Vol goede moed en met mijn emballage ging ik naar de supermarkt. Ik maak in de supermarkt graag gebruik van de zelfscan, je weet wel met zo'n scanner. Super makkelijk, je boodschappen scannen en gelijk de de tassen in. In het geval van emballage is het wel altijd een uitdaging. Althans voor mij. Wist je dat je bij de zelfscanners maximaal 2 emballage bonnetjes mag scannen?
Met 3 kratten en 3 lege flesjes hoop je natuurlijk op één bon. Met een leuk bedrag. Bon scannen en boodschappen doen. Dat is dan het plan.

Ik heb nog nooit in een keer 3 kratten door het apparaat gekregen, nog nooit! En ik denk dat dit komt omdat mannen sommige dingen in het leven niet snappen.
Ik zal een korte uitleg geven: wij hebben een prullenbak, asbakken en een gootsteen thuis. Maar onze bierdrinkende vrienden (dat zijn bij ons dus alleen maar mannen) gooien peuken, pistache schillen of ander soort afval in de flesjes en als ze geen trek meer hebben dan drinken ze het gewoon niet op.
Het emballage apparaat scant vervolgens de krat en krijgt een lichtelijke kortsluiting van de flesjes met het spul erin.
De eerste krat lukt meestal na twee en soms al na één keer maar daarna gaat het mis en worden mijn kratten geweigerd. En omdat ik dan die flesjes met spul aan het zoeken ben, duurt het voor het emballage apparaat te lang voor er wat gebeurt en krijg ik gewoon, lekker puh, alvast een bonnetje van de krat die wel gelukt is.

Na de kleine ruzie die ik had met de kratten, flesjes en het emballage apparaat had ik maar liefst 5(!) bonnetjes. De twee met €0,10 cent heb ik uiteindelijk in de goede doelen bus gedaan, 2 heb ik gescand en de laatste heb ik ingeleverd bij de klantenservice.

Waarom je maar 2 emballagebonnen mag scannen is mij een raadsel. Zijn ze bang dat je voor elke fles een bonnetje gaat trekken? En dan nog? Is dat dan zonde van het papier? Of zijn er mensen die hun bonnetjes sparen? Dan nog zie ik het probleem niet, want bij de klantenservice mag je bijvoorbeeld wel je bonnetjes alsnog inleveren. Ik zeg aanpassen die regel. Gewoon lekker de bonnetjes scannen en boodschappen doen. O en een apparaat voor flesjes met spul erin aub. Ik zal proberen mijn vrienden op te voeden.


Reacties

Populaire posts